Osnovni koraci
Sedam osnovnih koraka koji se mogu primeniti u slučaju bezbednosnog incidenta:
1. Formirajte tim za odgovor na incidente: vaše planiranje odgovora na incident počinje okupljanjem grupe eksperata. U timu bi trebalo da budu sledeće pozicije:
- Tehničko vođstvo: osoba odgovorna za tehničku analizu i rešavanje incidenata.
- Vođstvo za pravo i saglasnost: osoba koja treba da se pobrine da aktivnosti odgovora na incident budu u skladu sa zakonskim i regulatornim zahtevima.
- Vođstvo za komunikacije: osoba odgovorna za komunikaciju sa internim i spoljnim zainteresovanim stranama.
Takođe je preporučljivo pozvati eksternu IT podršku.
2. Sprovedite analizu pretnji: vaš tim za odgovor na incidente treba da traži različite tragove (na primer, neobičan saobraćaj ili zahtevi) kako bi analizirali potencijalne pretnje. To podrazumeva razumevanje vrsta napada sa kojima se vaša organizacija može suočiti i štete koju bi različiti napadi mogli da vam nanesu.
3. Definišite smernice za brzi odgovor: u trenutku krize, vašem timu je potreban plan za postupanje. Ove smernice im govore šta da rade čim primete problem, poput uputstva za hitne slučajeve, tako da svako tačno zna koje korake treba preduzeti.
4. Razvijte procedure za komunikaciju sa spoljnim subjektima: kada se desi incident, možda će biti potrebno da razgovarate sa policijom, klijentima ili drugim organizacijama. Potrebne su vam jasne procedure o tome ko sa kim razgovara i šta se govori. Ovaj korak možete posmatrati kao uspostavljanje sigurnog kanala za komunikaciju radi dobijanja pomoći i deljenja informacija.
5. Obučavajte zaposlene: vaši zaposleni treba da budu upoznati sa bezbednosnim praksama. Trebalo bi da znaju kako da prepoznaju sumnjive aktivnosti i da razumeju svoju ulogu u planu za odgovor na incidente.
6. Testirajte plan za odgovor na incidente: vaš plan za odgovor na incidente treba redovno testirati kroz vežbe i simulacije. Ovo pomaže vašem timu da unapredi svoje veštine i identifikuje eventualne slabosti u planu.
7. Učite: nakon svakog incidenta ili testa, posvetite vreme za lekcije koje ste stekli iz iskustva. Šta je dobro funkcionisalo? Šta može biti unapređeno? Kontinuirano poboljšanje je ključno da se ostane korak ispred sajber pretnji.
Dakle, adekvatno reagovanje na incident uključuje formiranje sposobnog tima, razumevanje potencijalnih pretnji, pripremu za brzu akciju i stalno usavršavanje veština kako bi vaša organizacija bila bezbedna od digitalnih pretnji.