Otkrili ste informacije o svojoj platnoj kartici
Možete se naći u situaciji u kojoj je zlonamerni akter dobio pristup informacijama o vašoj kreditnoj ili debitnoj kartici, kao što su ime vlasnika i broj kartice, datum važenja itd. Prevaranti mogu pristupiti ovim podacima na više načina, na primer putem zlonamernih veb stranica, dizajniranih da izgledaju kao pravi sajtovi za obradu plaćanja karticom, ili tako što će socijalnim inženjeringom na prevaru navesti vlasnike kartica da fotografišu obe strane platne kartice. U slučaju da ste otkrili informacije o svojoj platnoj kartici, sledeći koraci su od ključnog značaja:
Blokirajte svoju platnu karticu - Kao prvi korak, odmah blokirajte svoju platnu karticu tako što ćete kontaktirati banku direktno ili koristeći svoj bankarski onlajn nalog ili mobilnu aplikaciju.
Pratite promene na svom bankovnom računu - Takođe, pratite svoj onlajn bankovni račun ili tražite obaveštenja od banke u slučaju da su vam sredstva povučena, i odmah kontaktirajte korisničku službu banke kako biste sprečili dalje zloupotrebe.
Ne otkrivajte sigurnosne kodove banke - Za neka onlajn plaćanja karticom banka će vam, obično putem SMS-a, poslati jednokratni potvrdni kôd koji sadrži nekoliko cifara. Ne otkrivajte ovaj kôd nikome, posebno ako se predstavljaju kao zaposleni u banci.
Prijavite incident - Ukoliko ste dobrovoljno otkrili informacije o svojoj platnoj kartici i zbog toga izgubili sredstva sa računa, možete da prijavite incident nadležnima. Međutim, ako izgubite novac zbog bezbednosnog incidenta gde informacije o vašoj platnoj kartici niste vi otkrili, mnogo je veća verovatnoća da je za povraćaj sredstava dovoljno da se obratite banci. Procedure se mogu razlikovati u zavisnosti od banke, pa je najbolje kontaktirati korisničku službu.