Moj nalog je hakovan
Ako vam je nalog na društvenoj mreži hakovan i nemate mu pristup, možete preduzeti neki od sledećih koraka kako biste povratili kontrolu i obezbedili svoj nalog:
Proverite neodobrene aktivnosti i pregledajte povezane aplikacije, uređaje i dozvole - Ako sumnjate da vam je nalog hakovan, ali i dalje možete da mu pristupite sa drugog uređaja, proverite podešavanja iz opcije “Bezbednost i privatnost” na svom nalogu i bilo kakve neodobrene aktivnosti, kao što su postovi, poruke ili izmene informacija vašeg profila. To vam može pomoći da procenite obim provale i načinjenu štetu.
Proverite u podešavanjima opcije “Bezbednost i privatnost” da li ima bilo kakvih aplikacija ili servisa “treće strane”, koje imaju pristup vašim nalozima na društvenim mrežama i blokirajte pristup svemu što vam je sumnjivo ili nepoznato. Tako ćete sprečiti neovlašćen pristup kroz povezane aplikacije.
Facebook - Ako postoji problem sa vašom Facebook stranicom, ulogujte se i pokrenite Facebook proceduru za povratak stranice. Ako ne možete da se ulogujete na svoj Facebook nalog, prođite kroz Facebook proces za povratak naloga.
X - Ako mislite da vam je ugrožen nalog na mreži X, probajte proceduru Pomoć sa mojim ugroženim nalogom. Ako vam nalog nije ugrožen ili ako imate drugih problema sa pristupanjem nalogu, pokušajte opciju Ponovo aktiviraj moj nalog.
Google - Pratite instrukcije u proceduri Kako da povratite svoj Google ili Gmail nalog.
Yahoo - Pratite instrukcije u proceduri Popravka problema u prijavi na Yahoo nalog da biste povratili svoj nalog.
Instagram - Pratite instrukcije u proceduri Ako mislite da je vaš Instagram nalog hakovan da biste povratili svoj nalog.
TikTok - Pratite instrukcije u proceduri Moj nalog je hakovan da biste povratili svoj nalog.
Proton - Pratite instrukcije za ponovno postavljanje svoje lozinke da biste povratili nalog. Vodite računa da, ako resetujete lozinku, nećete moći da pristupite svojim postojećim mejlovima i kontaktima, jer su oni enkriptovani ključem koji se čuva pod lozinkom. Stari podaci mogu da se povrate ako imate pristup fajlu za oporavak ili frazi za oporavak (recovery phrase), u skladu sa procedurom Povratak enkriptovanih poruka i fajlova.
Kontaktirajte podršku na platformi - Javite se timu za podršku na društvenoj mreži preko opcija koje su za to određene (uglavnom su dostupne na njihovim sajtovima kao “Pomoć” ili “Podrška”). Prijavite incident hakovanja i tražite pomoć pri povraćaju naloga. Dajte im svaki bitan podatak ili dokaz koji može pomoći da se potvrdi vaš identitet kao pravog vlasnika naloga.
Zatražite dodatnu pomoć - Ako vam preporučene procedure nisu pomogle da povratite pristup svom nalogu, i ako se bavite novinarstvom, aktivizmom ili odbranom ljudskih prava, možete da zatražite dalju pomoć od sledećih organizacija:
Obezbedite druge naloge i postavite autentifikaciju sa više faktora (MFA) - Ako koristite istu lozinku za više naloga, odmah promenite lozinke za te naloge da biste sprečili dalje neovlašćene pristupe. Za veći nivo bezbednosti, ključno je koristiti jedinstvenu, jaku lozinku za svaki od vaših naloga.
Jednom kada povratite pristup svom nalogu, omogućite autentifikaciju sa više faktora, ukoliko platforma nudi ovu mogućnost. MFA dodaje sloj bezbednosti tako što, pored lozinke, zahteva još jednu vrstu validacije, na primer kôd koji vam se šalje na telefon.
U ovom vodiču naći ćete detalje o postavljanju MFA na raznim platformama. 2FA Directory ima više informacija o tome koji alati podržavaju MFA i nudi linkove do drugih korisnih vodiča.