Moj uređaj je oštećen
U slučaju da vam je uređaj oštećen, pogledajte sledeće korake:
Fabričko resetovanje - Vaš uređaj je počeo čudno da se ponaša i javljaju se razni problemi u radu (prespor je, prikazuje previše grešaka, neke aplikacije ili funkcije ne rade). U slučaju da ove probleme ne možete da rešite restartovanjem uređaja i/ili brisanjem keš memorije, pokretanjem antivirus/antimalver skeniranja ili ažuriranjem softvera, drajvera ili operativnog sistema na uređaju, resetovanje na fabrička podešavanja može biti rešenje.
Imajte na umu da će svi vaši podaci biti obrisani ako pokrenete fabričko resetovanje na telefonu, zato napravite rezervne kopije svih važnih podataka pre pokretanja procesa. Za više informacija pogledajte šta kaže Google, kako da izvedete fabričko resetovanje na Android uređajima ili Apple stranicu za podršku sa uputstvima kako to da uradite na iOS uređajima.
Servisiranje - Ako vraćanje uređaja na fabrička podešavanja nije rešilo probleme, možda bi bilo najbolje da ga odnesete u servis. Pre nego što to uradite, važno je da napravite rezervnu kopiju podataka i zaštitite svoj uređaj, osetljive podatke i aplikacije lozinkom ili PIN-om.
Pre nego što izaberete servis, uradite onlajn pretragu i nađite majstore sa najboljim recenzijama i pozitivnim komentarima.
Alati za povraćaj podataka - U slučaju da su vam fajlovi izgubljeni ili slučajno obrisani, a nemate rezervnu kopiju, potražite alat za povraćaj podataka. Ako podaci nisu obrisani putem naprednog alata kao što je Eraser, od pomoći mogu biti obični alati za povraćaj.
Recuva je softver za povraćaj podataka za Windows koji ima besplatne i plaćene verzije. Za prosečnog korisnika besplatna opcija bi trebalo da bude dovoljna za uspešan povraćaj obrisanih fajlova, a takođe radi sa memorijskim karticama, eksternim hard diskovima i USB fleš memorijama. Disk Drill, još jedan alat sa besplatnom verzijom, radi na MacOS i Windows uređajima.